/
1 Comments
In een klein schattig koffiehuisje in Uppsala vond ik eindelijk de tijd om te schrijven. Ik ben vroeg opgestaan deze morgen en begon de dag met een lavendelbad en daarna speltknacherbrodjes met avocado en kaas op mijn kleedje bij de maisvelden. 

Na dansjes in het riet en een beetje ochtendgymnastiek vertrok ik naar het centrum. 




Toen ik hier gisteren aankwam sprong ik bij Josefine achterop, een rustig zacht meisje dat in een klein geel huisje middenin de natuur woont. Met de haren in de wind en een beetje geginnegap over sprinkhanen in het Nederlands en sprinkhanen in het Zweeds reden we naar het zuiden van Uppsala, waar haar prachtige gele huisje zich bevindt






Ik vraag me de laatste dagen af of je ook verliefd kunt worden op een land, want oh wat is het hier fijn. De dennebomen overal, konijntjes en herten in de bossen, spontaan opduikende watervalletjes en veels te dure aardbeien in de zon. De kinderen met helmpjes op de fiets, pippi langkoushuizen en krakkemikkige oude treinen. 

De nachten waarop het nooit donker wordt en de lieve mensen overal. 


Elke dag begin ik met een glimlach en dan dans ik uit mijn bed, stap ik in een jurkje na een korte douche en ga ik op pad.


En dan in de avond willen de voeten een voetenbad of fiets ik spontaan naar zee. De jongen waar ik in Gotheborg overnachtte nam me mee maar zijn lievelings zwemplaats bij de hoge rotsen en het uitzicht op de mini eilandjes in de verte. Klotsend zeewater tegen de rand en we zagen twee roze kwallen. 


We namen een snelle duik en dronken daarna wijntjes en aten pizza op zijn balkonnetje. 





Ik ga proberen gauw weer te bloggen, maar nu eerst ga ik Uppsala ontdekken hoezee hoezee! 

hej da!


You may also like

1 opmerking:

jade zei

wawwww, wat lijkt het daar mooi! ik wil ook in zulk een mooi geel huisje midden in de natuur wonen! :)

Mogelijk gemaakt door Blogger.