/
2 Comments

Na tijden in de keuken te hebben gestaan voor salades en smoothies en zelfgebakken brood, gingen we op zoek naar verkoeling. Ik legde de spullen die meegingen klaar op mijn bed en de kleine Sinne vond dat heel leuk. Een gedichtje rolde uit mijn pen.




De picknick spulletjes worden klaargezet
En dat is ook voor poezen toch zo'n grote pret
Het kleedje ligt zo lekker zacht
Thermoskan met warme thee tegen mijn vacht
Rondjes draaien met het bord
Bewegende vorkjes waardoor ik afgeleid word
Schriften met ritselend papier
Hé etuitje kom eens hier
Even snuffelen aan de broodjes
Roepende baasjes over plotselinge zootjes
En ook de salade ruikt zo heerlijk
Het is toch eigenlijk niet eerlijk
Dat ik als poesje oh zo klein
Nooit voor een picknick uitgenodigd zal zijn.


Het mandje vol heerlijks en wat schrijf en tekenmateriaal bond ik vast aan mijn fiets met een spin en met de haren in de wind haalde ik mijn beste vriendinnetje op.

Spontaan zwemmen in je ondergoed en heimwee krijgen naar het festival (welcome to the village) dat vorig jaar op deze plek plaatsvond, lachen op een het kleedje in het gras en vestjes aan en vestjes uit als de zon verstoppertje speelt. Daaruit bestond de middag.

Met de keien aan de waterkant leek het net even alsof we in het buitenland waren.




You may also like

2 opmerkingen:

Loes zei

Misschien wil Sinne ook een keer,
spelen met een grote veer.
Want elk katje heeft veel plezier,
wanneer hij kan spelen met een stukje dier.
Er is niks wat mijn kater liever doet,
met 1 veer is hij wel uren zoet!
Ik hoop dat je er bij je volgende wandeling eentje vind,
dan wordt Sinne nog een gelukkiger poezenkind.

jade zei

Die twee laatste foto's vind ik zo mooi, Damianne!

Mogelijk gemaakt door Blogger.