Sterren en maan

/
0 Comments

"Bij jou kweken de mensen vijfduizend rozen in één tuin, zei het prinsje en ze vinden daarin niet wat ze zoeken.
Nee, dat vinden ze niet, antwoordde ik.
En toch zouden ze kunnen vinden wat ze zoeken in één enkele roos of in een beetje water.
Ja, dat is zo, antwoordde ik.'
En het prinsje voegde eraan toe:
Maar ogen zijn blind. Met het hart moet men zoeken."

Zoals ik eerder hier al schreef mocht ik voor een dag even dit kleine wijze prinsje van het sprookje van Antoine de Saint-Exupéry  'le petit prince' spelen.

Een prachtig verhaal over een dromerig klein prinsenjongetje, over verschillende planeten, de sterren en de maan, en over de eigenaardigheden van de mensheid. 
Maar ook over hoe snel we opgroeien, en hoe zonde dat eigenlijk is volgens het prinsje moeten we altijd blijven dromen. En daar ben ik het als geen ander mee eens!

Ik was zo blij dat ik aan dit pracht project mocht meewerken, het thema past helemaal bij mij: het liefst bouw ik nu nog hutjes en klieder ik met verf. Droom ik de dag door. Net als de kleine prins.
Het was ook heel fijn dat ik gewoon mijzelf kon blijven. Geen gekke make up op hoefde want daar hou ik niet zo van. En mijn haren kon laten wapperen in de wind.

Hier (het eerste deel van) het resultaat!













Fotografie: Cleo Goossens 



You may also like

Geen opmerkingen:

Mogelijk gemaakt door Blogger.